Followers

...✿ !..BlogAtirah..! ✿...

23 Sep 2012

NASIB BADAN..


 Assalamualiakum!

Malam nih dingin sgt. Coz aku Skrg ni kat luar. Sejuk jgk! Sampai terbersin aku! Ptg tadi hujan. Memang skrg tiap ptg hujan. Musim nye kot. Aku pun sampai sakit tekak dibuatnye. Maklumla selsema kan. Ni gara2 tersalah makan laa ni. Makan tak pantang. Aku ni mana blh makan ikut suka hati je. Nasib badan kan nk buat mcm mana.


Rimas sgt2 kalau kena penyakit ni! Sampai sakit kepala aku dibuatnya. Sakit tekak.  Lagi2 cecair yg ada kat dalam hidung tuh. Eee sgt rimas!! Kalau makan apa2 tak rasa apa! Kadang2 sampai demam aku dibuatnya!
Takk. mcm ni sebenarnya,semalam aku makan sotong. Alaa sotong yg leper yg kering tuh siap ada gulanye tuh la. Aku makan byk jugak. Cooz sedap. Padahal aku mmg tak blh makan coz aku alergic dgn makanan tuh. Lepas aku makan keesokan harinye,mula lah bersin! bersin! bersin! Haasshhumm!! Mmg alah la kalau mkn.

Sekarang ni aku dah mula pedih2 tekak. Esok ntah2 demam kot. Haa tak nak la jd mcm tu lgi. Seksa tahu? Aihh rasa nyesal pun ada pegi makan benda tuh. Makanan laut mmg aku elergic sgt! Terutama udang,ketam. Fuhh,kalau kena udang tuh,habislaa aku :'(. Baunye pun tak blh tahan. Bersin tak berhenti. Gatal je hidung aku. Sampai merah hidung aku mcm kena tumbuk! Haha!

Aku tgk org lain makan sedap je! Aku hanya mampu tgk je org makan. Aku terliur gila tgk udang goreng tepung. Baunye pun dah sedap. Tapi syg.. Kalau aku makan,gatal satu muka aku. Kadang2 pernah jgk nak rasa benda tuh sikit,tapi dlm hati aku berkata-kata. Tak blh makan! Mmg bisa la.Nasib la tak blh makan. Tapi kalau tgk sedap sgt. Terpaksa la tahan nafsu makan aku ni sbb nak jaga kesihatan  :').



No comments: